Veliki povratak Scuderije: Ferrari se sada prometnuo u glavnog favorita F1 sezone

Je li došao kraj dominaciji Mercedesa?

Razdoblja dominacije pojedine momčadi u Formuli 1 rijetko kada traju više od nekoliko godina. Riječ je o iznimno kompetitivnom sportu, ulaganja su velika i zapravo samo iznimna rigoroznost pravila, koja sputava raznolikost tehnoloških rješenja, priječi i češće izmjene dominantnih momčadi.

Ipak, trogodišnja dominacija Mercedes-Benza bila je prilično iznimna, a lanjskih 19 pobjeda u 20 utrka upravo zabrinjavajuće monotono. Lani je pogotovo razočarao Ferrari, koji je ostao bez ijedne pobjede, premda su njegovi vozači i bolidi na predsezonskim testiranjima izgledali sjajno. Kada su i ove godine dominirali testiranjima, bilo je posve razumljivo da pušemo i na hladno, ali nakon četiri utrke može se reći kako su molitve ljubitelja sporta uslišane i na vrhu imamo dvije vrlo izjednačene momčadi.

Zapravo, nakon četiri utrke Mercedes ima 136 bodova, a Ferrari 135; svaka je momčad odnijela po dvije pobjede i odvezla dva najbrža kruga. Srebrni su nešto uspješniji, 3:1, jedino u osvajanju najbržih startnih pozicija, ali na zadnjoj utrci u Sočiju prvi je red bio crvene boje. Što je iznimno zanimljivo i prilično kontradiktorno ostatku dosad viđenog.

Nema, naime, nikakve sumnje da je po pokazanom u dosadašnjem dijelu sezone Mercedes i dalje najbrži bolid u jednom krugu, na svježim gumama. No, situacija se drastično mijenja na dužim relacijama, kada dolazi do izražaja jače trošenje guma i bolja izbalansiranost Ferrarija. Ukratko, tipični scenarij ovogodišnjih bi utrka trebao biti: Mercedes prvi na treningu, ali u utrci mu Ferrari dahće za vratom i, češće nego rjeđe, prelazi ga na stazi ili, vjerojatnije, kroz boks.

Ljeto stiže…

Dva su ključna faktora pritom temperatura – kako zraka, tako i asfalta – te količina zaustavljanja u boksu.

Ugrubo, Lewis Hamilton i Valtteri Bottas u prednosti su što je hladnije i što manje ima zaustavljanja, što je Finac okrunio prvom pobjedom karijere ove nedjelje u Sočiju, stazi nezahtjevnoj za gume, gdje su vodeći samo jednom mijenjali. No, dva elementa idu snažno u prilog Ferrariju. Ponajprije, dolazi ljeto i većina utrka vjerojatno će se održavati u vrućim ili vrlo toplim uvjetima. Drugi je novostečena brzina u jednom krugu, iskazana u kvalifikacijama u Rusiji. Istina, oba Mercedesova vozača napravila su netipične greške u kvalifikacijskim krugovima, ali čak i ako bi Bottas bez nje izbio ispred oba Ferrarija, Hamilton naprosto nije bio dostatno brz – ni u kvalifikacijama ni u utrci.

A to je nešto što smo jako rijetko viđali i što može biti odlučujuće u sezoni. Kimi Räikkönen je imao isti problem u prve tri utrke, ali sada se napokon, čini se, pomirio s bolidom i počeo boriti za sam vrh. A ako znamo da je on u prve tri utrke bio daleko ispod mogućnosti Ferrarija, to baca osjetno drugačiju sliku na momčadski poredak i daje dojam kako Mercedes samo slučajno ima taj bod viška i kako bi ukupni balans ipak mogao biti na strani Ferrarija.

Kimi je danas drugi vozač momčadi

Bit će iznimno uzbudljivo gledati razvoj sezone iz mnogo razloga.

Za početak, očekivana i još uvijek najizglednija borba Sebastiana Vettela i Hamiltona mogla bi napokon dati odgovore na pitanja o usporedbi dvojice dominantnih vozača modernog doba. Nijemac je zasad koristio sve meč-lopte u karijeri, dok Britanac itekako zna kako izgleda izgubiti titulu kada imaš dominantni bolid, kao i kako završiti sezonu s manje bodova od momčadskog kolege. A njegov je upravo u nedjelju ostvario prvu pobjedu karijere, dvaput zaredom je brži na treningu i ima sva prava vjerovati da može biti dominantna snaga u momčadi. To ipak dolazi s iskustvom i vjerojatno će Hamilton posložiti glavu i bolid, ali pritom bi mu Bottas mogao odnijeti više bodova nego što, vjerojatno, njegov sunarodnjak može oteti Vettelu.

Räikkönen ponovo briljira u onome što oduvijek radi najbolje, već je dvaput odvezao najbrži krug utrke; no, realno, u zadnje je dvije sezone samo po tri puta završavao utrku ispred Vettela kada bi obojica stigli do cilja. Ma koliko bi svi fanovi voljeli da nije tako, Kimi je danas bez pogovora drugi vozač momčadi i on sam je toga vrlo svjestan. Vozi možda i posljednju sezonu karijere, ima bolid sposoban za pobjede i mogao bi dodati poneku svojem saldu.

No, najvećeg favorita za titulu, po dosad pokazanom i očekujući staze koje odgovaraju Ferrariju, ipak moramo potražiti na drugoj strani crvene garaže. Sebastian Vettel je namirisao krv i bit će ga teško zaustaviti. Jako, jako teško…

Ne propusti top članke