Posljednje dvije utrke donekle su popravile krvnu sliku ove sezone u Formuli 1, barem što se tiče uzbudljivosti na samoj stazi.
U Austriji su Mercedesi pali u drugi plan, a Max Verstappen i Charles Leclerc u Red Bullu i Ferrariju utrkivali su se u borbi budućih F1 prvaka.
Na Silverstoneu, ove nedjelje, Srebrne strijele su se vratile na vrh, ali su mladi Nizozemac i Monegažanin ponovo zabavljali publiku i dokazali da je njihovo vrijeme sada, a ne u nekoj dalekoj budućnosti.
Pa ipak, svi se slažu da 2019., što se tiče kompetitivnosti i borbe za sam vrh, ali i što se tiče utrkivanja, neće biti upamćena kao jedna od klasičnih F1 sezona.
Razloga ima dosta, ali, barem što se tiče manjka akcije na stazi, jedan od ključnih je nedostatak downforcea i nemogućnost bolida da na bliskoj udaljenosti prate jedni druge, ali i brza degradacija guma.
Za 2021. sprema se novi paket pravila, a jedan od očekivanih efekata upravo je povećanje pretjecanja.
As the first details of plans for F1's major rules overhaul appear, Giorgio Piola offers a first glimpse of what the 2021 breed of cars might look like, and outlines the tech behind the proposed changeshttps://t.co/QxrsrsMxjt
— Autosport (@autosport) July 17, 2019
Jedan od aerodinamičnih koncepata koji bi u cijeloj priči trebao biti ključan je „efekt tla“. O čemu je riječ?
U teoriji, bolidi više ne bi bili opremljeni kompleksnim aerodinamičnim spravama koje su trenutno dominantne, pa bi tako, recimo, prednje krilo bilo osjetno jednostavnijeg dizajna.
Ali najveća promjena u samom dizajnu bolida tiče se podnice, gdje bi novi dupli difuzor proizvodio većinu sile koja bolidu daje grip (downforce). Redizajn podnice bolida, koja više ne bi bila ravna nego bi imala integrirane “tunele”, značio bi brži protok zraka i veći downforce.
„Ideja je omogućiti bolidima da se utrkuju i prate, to bi nam donijelo više uzbudljivih dvoboja na stazi“, rekao je FIA-in šef tehnike Nikolas Tombazis.
Efekt tla je prvi osmislio Lotus u kasnim sedamdesetima, ali je ubrzo zabranjen.
FIA smatra da bi povratak tom dizajnu mogao smanjiti količinu downforcea koji bolidi gube kada se približe jedni drugima s 45% na pet do 10%.
Sada samo zamislite takve bolide u rukama Leclerca, Verstappena ili Carlosa Seinza. Fwoooosh!