Lov na crni Mercedes: McLaren je u Mugellu testirao eksperimentalni novi nos na bolidu

Sve momčadi moraju do kraja mjeseca 'homologizirati' prednji dio bolida

McLaren je na dobrom putu, ali zaostatak za vodećom momčadi u Formuli 1, trenutno nedodirljivim Mercedesom, i dalje je poprilično velik.

Momčad iz Wokinga lani je došla do svog prvog pobjedničkog postolja nakon šest godina, kada je Carlos Sainz osvojio treće mjesto u Brazilu. Ove sezone postolje je dohvaćeno već dvaput; Lando Norris bio je treći na prvoj utrci sezone u Austriji, a Sainz je završio drugi iza Pierrea Gaslyja na ludoj VN Italije na Monzi.

MCL35 evolucija je McLarenovog lanjskog bolida, MCL34, a momčad je tijekom VN Toskane eksperimentirala i s novim dizajnom nosa. Sainz je tijekom treninga isprobao novi dio, budući da momčad do kraja mjeseca mora odlučiti u kojem će smjeru krenuti što se tiče filozofije dizajna za 2020.

Naime, FIA je kao jednu od mjera smanjivanja troškova zbog COVID-19 krize propisala da se bolidi iz 2020. koriste i 2021., uz mogućnost minimalnih preinaka. Sve momčadi dobit će tri ‘tokena’ koje će moći uložiti za promjenu dijelova bolida, dok ostatak bolida mora biti ‘homologiziran’.

Rok za homologizaciju aerodinamike prednjeg dijela ističe krajem mjeseca, tako da McLaren eksperimentira s novim dizajnom. Riječ je o oblom nosu poput onog na nosu ovogodišnjeg Renaulta, a koji Mercedes preferira još od 2018. Mark Hughes spekulira da je riječ o pokušaju da se efikasnije kontrolira protok zraka ispod prednjeg dijela bolida, što utječe na količinu stvorenog ‘downforcea’.

(McLarenov novi nos ilustriran je u krugu na naslovnoj slici.)

“Riječ je o eksperimentalnom nosu koji smo koristili ne bi li prikupili što više podataka jer smo pronašli taj ugao istraživanja i razvoja u zračnom tunelu”, kazao je za F1.com momčadski šef Andreas Seidl.

“Želimo to potvrditi na stazi i, ako rezultati budu pozitivni, s tim utrkivati na sljedećih nekoliko utrka i učiniti novim standardom. Rok za homologizaciju je kraj rujna i moramo odlučiti u kojem smjeru krenuti.”

Ako im to pomogne smanjiti zaostatak za Mercedesom bit će to dobre vijesti ne samo za McLaren nego i za sve obožavatelje Formule 1.

Pročitali ste sve besplatne članke ovaj mjesec.

Za neograničeno čitanje Telesporta i podršku istraživačkim serijalima, odaberite jedan od paketa.

Ovaj članak je dostupan samo pretplatnicima.

Za neograničeno čitanje Telesporta i podršku istraživačkim serijalima, odaberite jedan od paketa.

X

Podržite oslobođeni sportski teritorij.

Za pristup i neograničeno čitanje Telesporta odaberite jedan od paketa.