McLaren je na dobrom putu, ali zaostatak za vodećom momčadi u Formuli 1, trenutno nedodirljivim Mercedesom, i dalje je poprilično velik.
Momčad iz Wokinga lani je došla do svog prvog pobjedničkog postolja nakon šest godina, kada je Carlos Sainz osvojio treće mjesto u Brazilu. Ove sezone postolje je dohvaćeno već dvaput; Lando Norris bio je treći na prvoj utrci sezone u Austriji, a Sainz je završio drugi iza Pierrea Gaslyja na ludoj VN Italije na Monzi.
MCL35 evolucija je McLarenovog lanjskog bolida, MCL34, a momčad je tijekom VN Toskane eksperimentirala i s novim dizajnom nosa. Sainz je tijekom treninga isprobao novi dio, budući da momčad do kraja mjeseca mora odlučiti u kojem će smjeru krenuti što se tiče filozofije dizajna za 2020.
Naime, FIA je kao jednu od mjera smanjivanja troškova zbog COVID-19 krize propisala da se bolidi iz 2020. koriste i 2021., uz mogućnost minimalnih preinaka. Sve momčadi dobit će tri ‘tokena’ koje će moći uložiti za promjenu dijelova bolida, dok ostatak bolida mora biti ‘homologiziran’.
We take a nose around @McLarenF1's front end 👃🔎#TechTuesday #F1 https://t.co/atv2tfC3J0
— Formula 1 (@F1) September 22, 2020
Rok za homologizaciju aerodinamike prednjeg dijela ističe krajem mjeseca, tako da McLaren eksperimentira s novim dizajnom. Riječ je o oblom nosu poput onog na nosu ovogodišnjeg Renaulta, a koji Mercedes preferira još od 2018. Mark Hughes spekulira da je riječ o pokušaju da se efikasnije kontrolira protok zraka ispod prednjeg dijela bolida, što utječe na količinu stvorenog ‘downforcea’.
(McLarenov novi nos ilustriran je u krugu na naslovnoj slici.)
“Riječ je o eksperimentalnom nosu koji smo koristili ne bi li prikupili što više podataka jer smo pronašli taj ugao istraživanja i razvoja u zračnom tunelu”, kazao je za F1.com momčadski šef Andreas Seidl.
“Želimo to potvrditi na stazi i, ako rezultati budu pozitivni, s tim utrkivati na sljedećih nekoliko utrka i učiniti novim standardom. Rok za homologizaciju je kraj rujna i moramo odlučiti u kojem smjeru krenuti.”
Ako im to pomogne smanjiti zaostatak za Mercedesom bit će to dobre vijesti ne samo za McLaren nego i za sve obožavatelje Formule 1.