Poslastica za ljubitelje automobilizma: europska NASCAR serija u studenom stiže na Grobnik

Utrka je zbog pandemije iz Češke prebačena u Hrvatsku...

Na našem jedinom automotodromu 14. i 15. studenog vozit će se prestižna serija u kojoj će nastupiti i slavni Jacques Villeneuve.

Nakon što je prije nepunih mjesec dana Hrvatska dobila potvrdu domaćinstva WRC-a, danas je iz svijeta automobilizma stigla još jedna sjajna vijest. Naime, Hrvatska i Automotodrom Grobnik ugostit će 14. i 15. studenog ove godine jedno od najprestižnijih automobilističkih natjecanja Starog kontinenta — NASCAR Whelen Euro Series. Zbog epidemiološke situacije i restrikcija uzrokovanih pandemijom COVID-19, Hrvatska će zamijeniti treću utrku NWES prvenstva koja se istoga datuma trebala održati u Češkoj.

“U ovako izazovnoj i nesigurnoj situaciji moramo biti odgovorni i sigurnosti dati prioritet. Tužno je odgoditi Češku za 2021., ali trenutno je ovo najbolja odluka za sve uključene. Sretni smo što u Hrvatskoj razvijamo novi događaj i to s vrlo motiviranim partnerima s Automotodroma Grobnik”, izjavio je predsjednik NWES-a Jerome Galpin nakon posjete grobničke piste. “Hrvatska obala je u ovo doba godine prekrasna. Rijeka je savršena lokacija, a grobnička pista brza, tehnički zahtjevna, fascinantna. Entuzijastični smo što NWES vozačima i timovima možemo ponuditi novi izazov i radujemo se prvom NASCAR GP Croatia.”

Prvi NASCAR Croatia emitirat će se uživo na EuroNASCAR društvenim mrežama te na Motosport.tv i na Kreator TV 14. i 15. studenog. Na taj će se način brojnim fanovima omogućiti da uživaju u vrhunskim vožnjama.

“Automotodrom Grobnik ne može zamisliti bolji završetak sezone. Ovo je zasigurno prvi korak ka atraktivnijim i brojnijim automobilističkim natjecanjima za publiku. Ovo je dokaz da je predsjednik NWES-a Jerome Galpin prepoznao sva poboljšanja koja smo učinili na samoj stazi i cijelom objektu zadnjih godina”, rekao je Robert Žiković, član Uprave Automotodroma Grobnik. “Jedan od naših ciljeva je pružiti potporu Hrvatskom auto i karting savezu (HAKS) i njegovom predsjedniku Davorinu Štetneru, s vjerom da je zajednička suradnja neizbježna za budućnost autosporta i vozača i njihovih nastupa na natjecanjima višeg ranga. Sve ovo čini nas sretnima unatoč ovoj izazovnoj godini i daje nam za pravo vjerovati da će iduća godina donijeti neke nove sportske izazove.”

“Pratili smo pomno situaciju s COVID-om te u ključnome trenutku uspjeli osigurati dolazak spektakularnog NASCAR-a u Hrvatsku po prvi put. Zahvaljujem Automotodromu Grobnik i Robertu Žikoviću na odličnoj suradnji i veselim se jačanju automobilističkih natjecanja u Hrvatskoj”, pojasnio je Davorin Štetner, predsjednik HAKS-a, kako je došlo do organizacije ove utrke.

Što je zapravo NASCAR Whelen Euro Series?

Jedna od tri službeno odobrene NASCAR serije izvan SAD-a, uz one u Kanadi i Meksiku, vozi se od 2009. godine. Prve je sezone vožena samo u Francuskoj, a kasnije se serija proširila i drugamo po zapadnoj Europi, uz izlete u Češku i, sada, u Hrvatsku. Svakako najveće vozačko ime je nekadašnji svjetski prvak u Formuli 1 Jacques Villeneuve koji se seriji priključio lani, no još nije uspio doći do pobjede u nekoj od utrka.

Aktualni prvak je Nizozemac Loris Hezemans, čije prezime će znalcima odmah zazvučati poznato: otac Toine bio je dvostruki osvajač ETCC-a, pobjednik Targa Floria, 24 sata Daytone, 24 sata Spa (utrke čije se ovogodišnje izdanje vozi ovog vikenda), dvaput pobjednik u klasi na Le Mansu… Sin još nije ni blizu tim rezultatima, no u NASCAR-u je odličan. U ovogodišnjem je prvenstvu trenutno četvrti, a vodi prvak iz 2017. i 2018. Alon Day za kojeg se svojedobno spekuliralo kako bi mogao postati prvi izraelski vozač u nekoj od velikih serija, ali je nišu pronašao u europskom NASCAR-u.

Automobili za ovo natjecanje pripremljeni su po uzoru na pravi NASCAR, no i posebno razvijeni za ovo natjecanje koje se vozi gotovo isključivo na “normalnim“ stazama”, jer na našem kontinentu baš i nismo bremeniti prikladnim ovalnim stazama. Automobili imaju stražnji pogon, četverostupanjske ručne mjenjače i atmosferske V8 motore od 5700 kubičnih centimetara. Razvijaju oko 400 KS i teže 1225 kilograma. Od lanjske sezone vozi se na američkim gumama marke General. Mehanički, svi su automobili jednaki, a karoserije od kompozitnih materijala predstavljaju modele Chevroleta, Forda ili Toyote, ovisno o timu koji ih priprema.

WRC smo dobili “preko reda”, o Formuli 1 ćemo nastaviti maštati, no želimo li postati dio razvijene Europe i svijeta na području automobilizma potrebne su nam upravo ovakve utrke, dovoljno atraktivne da privuku medijski publicitet i podsjete nas na već pomalo u medijima i narodu zaboravljenu činjenicu da imamo automobilističku scenu, kao i atraktivnu stazu na jednoj od najljepših lokacija u Europi.

Pročitali ste sve besplatne članke ovaj mjesec.

Za neograničeno čitanje Telesporta i podršku istraživačkim serijalima, odaberite jedan od paketa.

Ovaj članak je dostupan samo pretplatnicima.

Za neograničeno čitanje Telesporta i podršku istraživačkim serijalima, odaberite jedan od paketa.

X

Podržite oslobođeni sportski teritorij.

Za pristup i neograničeno čitanje Telesporta odaberite jedan od paketa.