Red Bullov sportski direktor predložio je crvenu zastavu nakon Verstappenovog sudara u Bakuu

F1 je objavila radio komunikaciju između Red Bulla i direktora utrke Masija

Jedan od noviteta u ovosezonskim TV prijenosima utrka Svjetskog prvenstva Formule 1 su i radio razgovori između momčadi i FIA-e. Dosad smo imali prilike slušati samo komunikaciju između vozača i njihovih trkačih inženjera ili momčadskih šefova.

Jedna posebno zanimljiva snimka puštena je u prijenos tijekom samog kraja nedjeljne VN Azerbajdžana koja se vozila na uličnoj stazi u Bakuu. U tom trenutku se grid već pripremao za restart i sprint utrku u posljednja dva kruga, nakon crvene zastave koju je uzrokovao udes Maxa Verstappena na startno-ciljnoj ravnini.

Red Bullov vozač uvjerljivo je vodio četiri kruga prije kraja, a onda mu je odjednom eksplodirala stražnja lijeva guma, u gotovo pa identičnoj reprizi incidenta koji se prije toga dogodio Lanceu Strollu. Aston Martinovu vozaču je, zabrinjavajuće, puknula isto tako stražnja lijeva guma te je završio u zidu.

Na svu sreću, niti jedan vozač nije ozlijeđen, ali Verstappen je ni kriv ni dužan izgubio sigurnu pobjedu i povećanje vodstva u ukupnom poretku. Međutim, kao što smo mogli ćuti u snimci razgovora između Red Bullovog sportskog direktora Jonathana Wheatleyja i FIA-inog direktora utrke zaduženog za sigurnost, Michaela Masija, crvena zastava bila je Red Bullova ideja.

“Michael, znam da si zauzet, ali želio bih da znaš da nismo imali nikakvo upozorenje prije nego što je Maxu puknula guma. Ništa na telemetriji, nikakve vibracije, ništa”, kazao je Wheatley Masiju preko radija.

“U redu, čim budemo imali vremena pogledat ćemo što se dogodilo”, došao je odgovor direktora utrke koji nije shvatio što mu iz Red Bulla žele poručiti.

“Michael, ono što sugeriramo je da razmisliš o crvenoj zastavi, kako bi svi imali priliku iz predostrožnosti zamijeniti gume.”

Drugim riječima, da nije bilo Red Bulla, postoji mogućnost da utrka ne bi bila prekinuta. S obzirom da Red Bullu crvena zastava nije bila u interesu (Sergio Perez je vodio i bez crvene zastave bi utrka gotovo sigurno bila do kraja privedena pod Safety carom, što bi značilo i sigurnu pobjedu), potez je svakako hvalevrijedan i dokazuje da u F1 kompetitivnost nikada ne dolazi pod cijenom sigurnosti.

Pa ipak, zabrinjavajuće je da je Wheatley morao Masiju objašnjavati kako da radi svoj posao. Dvije stražnje lijeve puknute gume jasno su ukazivale na to da s Pirellijevim gumama u Bakuu nešto ozbiljno nije štimalo.

Pročitali ste sve besplatne članke ovaj mjesec.

Za neograničeno čitanje Telesporta i podršku istraživačkim serijalima, odaberite jedan od paketa.

Ovaj članak je dostupan samo pretplatnicima.

Za neograničeno čitanje Telesporta i podršku istraživačkim serijalima, odaberite jedan od paketa.

X

Podržite oslobođeni sportski teritorij.

Za pristup i neograničeno čitanje Telesporta odaberite jedan od paketa.