Zašto ne pričamo o tome da je Vettel 2010. Webberu napravio isto što i Leclercu u nedjelju?

Vettel je skrivio gotovo identičan sudar s momčadskim kolegom 2010.

Sebastian Vettel je ljutit. Ovo bi trebala biti njegova momčad. Ali njegov momčadski kolega, u istom bolidu, s istim motorom, brži je od njega i nalazi se ispred na stazi.

Vettel želi dokazati tko je gazda i pokušava preteći svog momčadskog kolegu na dugom ravnom dijelu staze, ali njegovo prostorno snalaženje nije na razini zadatka; skreće prema Marku Webberu prije nego ga je prošao. Sudaraju se i Vettelov Red Bull VN Turske 2010. završava s probušenom gumom, pored staze.

Turska, 2010.
Brazil, 2019.

Sebastian Vettel je ljutit. Ovo bi trebala biti njegova momčad. Ali njegov momčadski kolega, u istom bolidu, s istim motorom, brži je od njega i nalazi se ispred na stazi.

Vettel želi dokazati tko je gazda i pokušava preteći svog momčadskog kolegu na dugom ravnom dijelu staze, ali njegovo prostorno snalaženje nije na razini zadatka; skreće prema Charlesu Leclercu prije nego ga je prošao. Sudaraju se i Vettelov Ferrari VN Brazila 2019. završava s probušenom gumom, pored staze.

Devet godina razlike, dvije situacije, jedan vozač. I nema sumnje tko je, u oba slučaja, odgovoran za sudar. Prema svim pravilima utrkivanja, nedopustivo je skretati prema drugom bolidu na ravnici prije nego ste ga u potpunosti pretekli, kao što je Vettel napravio.

Ovoga puta, za razliku od 2010., niti njegov momčadski kolega nije prošao lišo. Ferrari Charlesa Leclerca parkiran je pored staze s raspadnutim prednjim ovjesom.

Devet godina prošlo je otkako je Seb Vettel imao gotovo pa identičan sudar s momčadskim kolegom, Markom Webberom, ali kontekst je sličan. Prije Turske, Webber je bio vodeći čovjek prvenstva i vozač u najboljoj formi.

Pobijedio je u uvjerljivom tonu na prethodne dvije utrke, u Barceloni i Monaku, a u Turskoj je bio najbrži u kvalifikacijama i vodio u utrci. Vettelova pogreška, koja je Webbera koštala pobjede, a njega bodova, bila je plod frustracije i nemoći.

Ove nedjelje na Interlagosu, situacija je bila nešto drugačija, ali paralele su očite. Ferrariji se ovoga puta, za razliku od Red Bullova 2010., nisu borili za prvenstvo, ali Vettel je ponovo bio pod pritiskom svog momčadskog kolege. Charles Leclerc bolji je u ukupnom poretku, a pobijedio je na dvije utrke ove sezone za Ferrari, dok je Sebu to pošlo od ruke samo jednom.

Da ga je pobijedio i u Brazilu, Leclerc bi gotovo sigurno bio bolji od dvojice Ferrarijevih vozača ove sezone. Još jednom, Seb je pokušao lupit šakom o stol, još jednom, napravio je pogrešku koja je koštala momčad. Ovoga puta oba Ferrarija završila su bez bodova.

Sebastian Vettel strahovito je talentiran vozač (ne postaje se četverostruki svjetski prvak bez izvanserijske količine talenta), ali ima problem s pritiskom kada u istoj momčadi ima jednako brzog kolegu. U Ferrariju, do sada, to nije bio problem, budući da Kimi Räikkönen u zalasku karijere nije Sebu pružio naročit otpor. Ali sada je tu mladi, brzi lav Charles Leclerc.

Pred Ferrarijevim vodstvom je veliki izazov, ali jedno je sigurno: 2020. bit će iznimno zanimljivo pratiti unutarnju dinamiku borbe između Vettela i Leclerca.

 

Pročitali ste sve besplatne članke ovaj mjesec.

Za neograničeno čitanje Telesporta i podršku istraživačkim serijalima, odaberite jedan od paketa.

Ovaj članak je dostupan samo pretplatnicima.

Za neograničeno čitanje Telesporta i podršku istraživačkim serijalima, odaberite jedan od paketa.

X

Podržite oslobođeni sportski teritorij.

Za pristup i neograničeno čitanje Telesporta odaberite jedan od paketa.