Klubovi koji se natječu u hrvatskom nogometnom prvenstvu te Šibenik i Orijent 1919 uprihodili su 2019. 45,7 milijuna kuna od prodaje ulaznica. Stavi li se ta brojka u kontekst ukupnih prihoda koji su bili 854,8 milijuna kuna dolazimo do poražavajućeg saznanja da je klupska blagajna na ovakav način punjena tek s 5,3 posto u ukupnom iznosu prihodovanog novca.
Navodi ovo portal Nogometplus objašnjavajući da je, ipak, u pitanju porast prihoda od prodaje ulaznica budući da je u godini ranije on iznosio 25,5 milijuna kuna. Najveći razlog za to domaće su utakmice europskih natjecanja u kojima je nastupao Dinamo koji je na taj način zaradio 24,2 milijuna kuna.
Poražavajuća informacija o tek 5,3 posto biva još tužnija ako se zna da pojedini klubovi, navodi portal, ʻpod stavkom prihoda od ulaznica osim prodaje karata za domaće i međunarodne utakmice te sezonskih pretplata ubrajaju i članarine koje im uplaćuju polaznici škola nogometa i/ili članarine koje dobivaju od svojih navijača. Izuzetak od te prakse su Hajduk, Slaven Belupo, Istra 1961, Inter Zaprešić i Varaždin.ʼ
[NEDOVOLJNO] Zahvaljujući dobrim europskim nastupima najviše od ulaznica u 2019. godini zaradio je Dinamo… https://t.co/SRyxD9UW6W
— Nogomet+ (@NogometPlusNet) May 26, 2020
Loših vijesti ima još.
Izvor tako navodi da su tek Dinamo, Slaven Belupo, Šibenik i Orijent 1919 prodajom ulaznica uspjeli poslovati sa dobiti, odnosno da većina klubova nije uspjela pokrivati niti troškove organizacije utakmica gleda li se samo dobiveno prodajom ulaznica. Nadalje se obrazlaže i da su ovosezonski drugoligaši u stavci ʻprihodi od ulaznicaʼ ukupan iznos najviše izgradili članarinama u svojim omladinskim školama.
Što se Slaven Belupa tiče, nastavlja se, u tom klubu troškove organizacije utakmica ne prikazuju kao ostali, odnosno ʻne bilježe i rashode koje imaju prilikom putovanja i smještaja za gostujuće susreteʼ.
Ukupno gledano kroz primjere ovih 12 klubova, troškovi organiziranja utakmica iznosili su 60,4 milijuna kuna. S obzirom na prihode jasno je da je ostvaren ukupan minus u iznosu od gotovo 14,8 milijuna kuna ukupno te da hrvatski klubovi — a ovo baš nikoga ne iznenađuje — među glavne izvore prihoda baš nikako ne mogu uračunati prodaju ulaznica…