‘Ružičasti Mercedes’ ili snalažljivost? Renault uložio protest protiv Racing Pointovog dizajna

Racing Pointov bolid neodoljivo podsjeća na lanjski Mercedes W10

Ako ih ne možeš pobijediti, erm… kopiraj ih?

Čini se da je to fundamentalna filozofija dizajna koju su pratili iz F1 momčadi Racing Pointa ove sezone.

Racing Point, nekadašnji Force India, predstavio je svoj bolid za 2020., RP20, i odmah na prezentaciju izazvao burne reakcije diljem paddocka. Uostalom, s razlogom.

Naime, kao što možete vidjeti na naslovnoj slici, RP20 neodoljivo i neupitno nalikuje na W10, bolid s kojim je Mercedes lani osvojio obje titule. Tako je RP20 ubrzo postao poznat kao ‘Ružičasti Mercedes’.

Kada se na testiranjima u Barceloni uspostavilo da bi Racing Pointov novi bolid mogao biti i brz kao njegov ‘uzor’ iz Brackleyja, obrve su se dignule. Uostalom, Racing Point već nekoliko godina usko surađuje s Mercedesom; koristi ne samo motor dizajniran u Brixworthu nego i Mercedesov mjenjač i dijelove osovine.

Racing Point je proteste ostatka momčadi, primarno konkurentata McLarena i Renaulta, odbacio i ustvrdio da je samo bio ‘inspiriran’ Mercedesovim bolidom, ali da je RP20 osmišljen i dizajniran koristeći samo fotografije, bez dodatne Mercedesove pomoći.

Pa ipak, nešto je u cijeloj priči sumnjivo. Uostalom, Toto Wolff, Mercedesov šef momčadi, blizak je prijatelj Lawrencea Strolla, većinskog vlasnika Racing Pointa, a obojica imaju udio u Aston Martinu, koji dogodine preuzima momčad.

Kada je na VN Austrije i VN Štajerske Racing Point pokazao da je de facto treća momčad po brzini, iza Mercedesa, ali odmah do Red Bulla, situacija je postala ozbiljna. Renault je tako uložio i službeni protest oko legalnosti RP20 nakon druge utrke na Spielbergu.

Suci su zaplijenili Racing Pointove prednje i stražnje kočnice i otvorili istragu te zatražili od Mercedesa da predaju kočnice s lanjskog bolida za inspekciju. Budući da su kočnice od ove sezone navedene kao dijelovi koje momčadi moraju same proizvesti, a ne smiju kupiti (poput motora i mjenjača), ako se ustvrdi da ih je Racing Point kopirao ili koristio Mercedesove nacrte, bit će kažnjeni.

Neki smatraju da bi Racing Point, čak i ako se ne dokaže da je ilegalno surađivao s Mercedesom, trebao biti kažnjen jer je prekršio ‘duh’ Formule 1 – discipline u kojoj se natječu konstruktori, svaki sa svojim aerodinamičnim konceptom i bolidom.

O mogućim sankcijama još ne znamo ništa, ali čitava priča je, nažalost, još jednom ilustrirala problem koji već neko vrijeme uništava kompetitivnost Formule 1. Naime, ako je Racing Point kopirao lanjski Mercedesov bolid i svejedno je druga i treća najbolja momčad, znači li to da je Mercedes de facto godinu dana ispred svih ostalih?

Dosta depresivno…

Pročitali ste sve besplatne članke ovaj mjesec.

Za neograničeno čitanje Telesporta i podršku istraživačkim serijalima, odaberite jedan od paketa.

Ovaj članak je dostupan samo pretplatnicima.

Za neograničeno čitanje Telesporta i podršku istraživačkim serijalima, odaberite jedan od paketa.

X

Podržite oslobođeni sportski teritorij.

Za pristup i neograničeno čitanje Telesporta odaberite jedan od paketa.