Trend preimenovanja stadiona u komercijalne svrhe sve je uočljiviji, a razlozi su jednostavni — u suvremenom nogometnom svijetu svaki novi izvor prihoda uvijek je dobrodošao, a prema nekim procjenama, upravo bi se u tom polju u bližoj budućnosti mogao napraviti novi financijski iskorak.
A kako na cijelu tu priču gledaju navijači, od kojih mnogi stadion istim imenom zovu od početka svojih života, nije teško pretpostaviti. U utakmici 4. kola Bundeslige između Union Berlina i Werdera (1-2) zabilježili smo izraz navijačke solidarnosti usmjeren upravo protiv gorespomenutog trenda — dodjeljivanja sponzorskih imena stadionima.
Naime, Werder je u svibnju ove godine potpisao ugovor s kompanijom Wohinvest čije je naziv dodan ispred naziva Weserstadion, kako se stadion zvao punih sedamdeset godina. U klupsku godinu zahvaljujući tom sporazumu godišnje se slijeva nešto manje od tri milijuna eura. Navijači Werdera ljetos su organizirali prosvjed protiv preimenovanja pod sloganom “Weserstadion zauvijek”. Napori su bili uzaludni.
Ali napori su bili prepoznati jučer u Berlinu, i to od strane navijača suparničkog kluba, naravno, koji su tijekom utakmice podigli transparent na kojem je stajao već citirani logo. Navijači Werdera navijačima Union Berlina uzvratili su istom mjerom, podizanjem transparenta s natpisom “Stadion An der Alten Försterei”.
After Werder #Bremen’s Weserstadion was given a sponsor name, a joint message at their away game at Union #Berlin today.
Union end: “Keep stadium names – Weserstadion for ever”
Werder end: “Stadion an der Alten Försterei for ever”
[📷 @textilvergehen] #fcusvw pic.twitter.com/VwYTENCy3Z
— Matt Ford (@matt_4d) September 14, 2019
Njujorška kompanija za financijsko savjetovanje Duff & Phelps izbacila je nedavno najnoviju studiju o pravima oko imenovanja stadiona, s istim zaključkom kao i u nekoliko prethodnih verzija. Ukratko, u tom segmentu “klubovi ne koriste svoje pune potencijale”. Prema konzervativnim procjenama, klubovi u Premier ligi koji još uvijek imaju stare nazive stadiona ukupno bi mogli uprihoditi više od 140 milijuna funti potpisivanjem sličnih ugovora.
Tako da će biti zanimljivo vidjeti hoće li pritisak iz navijačke baze dugoročno usporiti trend koji se već sada čini neizbježnim.