Vlastite šume, višekratne čaše i solarni paneli: Ekološke prakse Bundesligaša

Werder ima pčele, a Hoffenheim papir proizvodi od trave...

Mjere koje se tiču očuvanja okoliša svijetu su sve potrebnije, a u smjeru održivosti razmišljaju i klubovi iz Bundeslige. DW je proveo zanimljivo istraživanje među njemačkim prvoligašima kako bi saznao kakve to točno ekološke prakse imaju.

Tako na dortmundskom Westfalenu stoji ugrađen solarni sustav u obliku Borussijinog grba koji je 2018. godine opskrbio elektroenergetsku mrežu s 485 tisuća kilovatsati elektriciteta, a trening kamp zaliven je kišnicom koja se ondje skuplja. Druga Borussia, ona iz Mönchengladbacha, već dvadesetak godina koristi LED rasvjetu na stadionu skupa sa čašama za višekratnu upotrebu, a neiskorištenu hranu, koju, budi rečeno, nabavlja od lokalnih opskrbljivača, donira humanitarnim ustanovama.

Što se čaša tiče, Schalke svoje plastične usitnjava i onda ih ponovno sastavlja, a perilice posuđa štede vodu, koja je, usput, procesirana iz bačene hrane. Čaše u Leverkusenu, pak, možete ponovno koristiti do sto pedeset puta, slične stvari u pripremi ima i Fortuna iz Düsseldorfa, a Bayern je za svoje korištenje višekratnih čaša dobio i nagradu. Hoffenheim papir proizvodi od trave, Wolfsburg posjeduje vlastitu šumu gdje je posađeno dvije tisuće stabala, a Werder ima vlastite košnice pčela.

Freiburg je, pak, instalirao solarne panele na krov stadiona još 1995. godine. Augsburg se hvali kako je njegovo igralište prvi CO2 neutralni stadion, kakav je i Mainzov, a Paderbornov ima najveće parkiralište za bicikle od svih stadiona u Europi. Berlinska Hertha detaljno se brine održati okolicu Olympiastadiona čistom, a Union je dobio nagradu za upravljanje otpadom dok je bio u drugoj ligi.

AFP

Zanimljiva je činjenica da Kölnova maskota, koza Hennes, dolazi na stadion u električnom automobilu, no klub je primio i kritike od udruga za zaštitu okoliša nakon što je objavio planove za gradnju trening kampova u području gdje žive zaštićeni šišmiši. Također, Frankfurt i RB Leipzig nisu dali prevelike informacije oko svojih ekoloških praksi, a autori izvornog teksta napomenuli su kako potonji klub kao prometalo za put na gostujuće utakmice redovito koristi zrakoplov, ali nikada, primjerice, vlak. Ipak, velika većina klubova aktivno je uključena u promoviranje održivosti i ekologije u svojoj zajednici, a posebice među mladima.

Eto ideje svim ekološki osviještenim istraživačima — provedite ovakvu anketu među hrvatskim prvoligašima!

Pročitali ste sve besplatne članke ovaj mjesec.

Za neograničeno čitanje Telesporta i podršku istraživačkim serijalima, odaberite jedan od paketa.

Ovaj članak je dostupan samo pretplatnicima.

Za neograničeno čitanje Telesporta i podršku istraživačkim serijalima, odaberite jedan od paketa.

X

Podržite oslobođeni sportski teritorij.

Za pristup i neograničeno čitanje Telesporta odaberite jedan od paketa.