Hrvatski nogometni savez u ponedjeljak je putem službenih internetskih stranica objavio međunarodni poziv tvrtkama i agencijama za dostavu ponuda za početak pregovora o prodaji televizijskih i svih povezanih medijskih prava za natjecanja i utakmice kojima je vlasnik HNS. Kako i dolikuje u slučaju međunarodnog poziva, pisan je on na hrvatskom i engleskom jeziku.
Ono što takvom pozivu — s kojim se možete upoznati ovdje — ne dolikuje, taksativno navodi Nacional uz tvrdnju da je više izvora ovaj potez krovne kuće hrvatskog nogometa proglasilo ʻsramotnim i skandaloznim iz nekoliko razlogaʼ. Dodajući da je on izvršen ʻu režiji izvršnog direktora Marijana Kustića i predsjednika Davora Šukera te uz formalnu potporu Izvršnog odboraʼ, Nacional navodi svu njegovu problematičnost.
Sporan je, tako piše, za početak trenutak prodaje budući da nogomet miruje u cijelom svijetu zbog pandemije koronavirusa. Stoga je, tvrdi se, ʻlogično očekivati da će postignuta cijena biti iznimno niskaʼ, a budući da se prava prodaju na period od sedam godina, od početka natjecateljske godine 2022./23., i da ne postoji razlog za hitnost pri sklapanju posla kojem je završni rok već 11. dan svibnja. Osim što, kako je naveo HNS, ʻotvaranje ponuda nije javnoʼ, Nacional ističe i da nisu navedeni kriteriji po kojima će se odabrati ponuda eventualnih ponuđača, odnosno da istaknuto stoji da HNS temeljem prikupljene dokumentacije ʻzadržava isključivo pravo odabrati tvrtku ili agenciju s kojom će započeti pregovoreʼ.
ʻTelevizijska prava jedno su od brojnih netransparentnih područja djelovanja samog HNS-aʼ, piše Nacional, navodeći da ʻni klubovi na koje se taj posao odnosi nemaju pravo uvida u ugovor, jer u Savezu tvrde da se radi o “poslovnoj tajni”.ʼ
Vezano uz posljednjenavedeno, izvor piše i ovo:
ʻPo neslužbenim informacijama Nacionala, u proteklom periodu tvrtka T-com izdvajala je oko 20 milijuna kuna godišnje za pravo prijenosa utakmica Prve hrvatske lige, no do samih klubova dolazilo je oko 12 milijuna. Preostali iznos od osam milijuna, po svemu sudeći, odnosi se na posrednike, odnosno tvrtke koje su u ovom iznimno netransparentnom poslu figurirale kao pobjednice HNS-ovih natječaja, da bi potom dalje preprodavale ista televizijska prava.ʼ
Nastavak priče, nesumnjivo, slijedi. U narednim danima sigurno ćemo čuti još detalja oko ovog svakako bitnog procesa za budućnost hrvatskog nogometa.