‘Dream team’ je na okupu: Renault je potvrdio Alonsa, a mi smo se sjetili njihove zadnje pobjede

VN Japana na Fuji Speedwayu 2008. bila je zadnja Alonsova pobjeda za Renault

Fernando Alonso…

Jedan od najboljih F1 vozača svih vremena, unatoč činjenici da ima samo dvije titule. ‘Samo’. O njegovom talentu dovoljno govori i to što svi smatraju da dva naslova svjetskog prvaka predstavlja neuspjeh za vozača njegovog talenta.

Dvije, dok samo o jednoj sanjaju mnogi.

Već je jučer bilo jasno da se bivši svjetski prvak vraća u Formulu 1; čekala se samo potvrda od Renaulta da će 2021. sjesti u mjesto koje će praznim ostaviti Daniel Ricciardo, budući McLarenov vozač i zamjena za Carlosa Sainza. Sada je stigla i potvrda. Fernando se vraća!

Alonso je upravo za McLaren odvozio svoju posljednju sezonu prije pauze, 2018. Ali rezultatski, svoje najbolje dane doživio je u Renaultu, gdje će mu ovo biti treći stint. Vozio je od 2003. – 2007., kada je osvojio dvostruku titulu, a onda još jednom 2008. i 2009., prije odlaska u Ferrari.

Međutim, Renault je 2008. bio neka potpuno drugačija biljka od onog u kojem je Fernando pobjeđivao Michaela Schumachera i osvajao titule. Michelin se 2007. povukao, a time je i francuska momčad, čiji su bolidi bili razvijani u skladu s tim proizvođačem guma, izgubio kompetitivnost.

Alonso je morao i potpuno promijeniti svoj poznati, agresivni stil vožnje; grubo i jako skretanje na ulasku u zavoj funkcioniralo je s Michelin gumama i davalo im radnu temperaturu, u sklopu s Renaultovim R26 i R25 bolidima koji su imali strašno stabilan stražnji kraj i dobru trakciju iz zavoja te trpjeli Alonsov ‘oversteer’.

S Bridgestone gumama, Renault je proizveo bolid s puno ujednačenijom distribucijom mase i Alonso se morao prilagoditi. Bio je to bolid koji je bio sposoban za poneko peto ili šesto mjesto, niti blizu dominantim Ferrarijima i McLarenima, pa čak niti BMW-u.

Pa ipak, Alonso je 2008. došao do dvije pobjede. Znam što se dogodilo u Singapuru, kada je momčad varala i namjernim sudarom Nelsona Piqueta isprovocirala Safety Car koji je odgovarao Alonsu. Ali u sljedećoj utrci, Španjolac je pobijedio još jednom, ovoga puta potpuno zasluženo, s bolidom koji nije trebao niti prismrditi najvišoj stepenici postolja.

Na VN Japana na Fujiju, Alonso je godinu dana ranije na kiši završio u zidu i zbog toga izgubio bodove koji će ga koštati titule. Godinu dana kasnije, bio je savršen. Lewis Hamilton vozio je jednu od svojih lošijih sezona i potpuno uprskao start, Felipe Massa je kasnije uprskao duel s Lewisom i zaradio kaznu. Što je značilo da je vodeći nakon nekoliko krugova bio Robert Kubica, a drugi Alonso.

Kubičin BMW imao je manje goriva (to su bili dani u ‘refueling eri’, kada bolidi nisu bili punjeni gorivom za cijelu utrku) i trebao biti brži, ali Alonso je držao korak, vrebao i iskoristio svoj krug duže na stazi. Kada je izašao iz boksa, bio je prvi. I onda, u maniri starog predatora, zaključao utrku i došao do druge pobjede u sezoni.

To je bila i ostala njegova zadnja u francuskoj momčadi, ali i zadnja Renaultova u F1 prije odlaska i kasnijeg povratka pod Lotusovom značkom.

Od 2021., dream team je opet na okupu, kada će Alonso imati 40 godina.

Nigel Mansell je 1994. u Adelaideu postao prvi vozač u više od pola stoljeća koji je nakon 40. došao do pobjede. Ako itko to može ponoviti, onda je to Alonso…

https://www.youtube.com/watch?v=gzEmW8tE1kQ

Pročitali ste sve besplatne članke ovaj mjesec.

Za neograničeno čitanje Telesporta i podršku istraživačkim serijalima, odaberite jedan od paketa.

Ovaj članak je dostupan samo pretplatnicima.

Za neograničeno čitanje Telesporta i podršku istraživačkim serijalima, odaberite jedan od paketa.

X

Podržite oslobođeni sportski teritorij.

Za pristup i neograničeno čitanje Telesporta odaberite jedan od paketa.