Fernando Alonso…
Jedan od najboljih F1 vozača svih vremena, unatoč činjenici da ima samo dvije titule. ‘Samo’. O njegovom talentu dovoljno govori i to što svi smatraju da dva naslova svjetskog prvaka predstavlja neuspjeh za vozača njegovog talenta.
Dvije, dok samo o jednoj sanjaju mnogi.
Već je jučer bilo jasno da se bivši svjetski prvak vraća u Formulu 1; čekala se samo potvrda od Renaulta da će 2021. sjesti u mjesto koje će praznim ostaviti Daniel Ricciardo, budući McLarenov vozač i zamjena za Carlosa Sainza. Sada je stigla i potvrda. Fernando se vraća!
Alonso je upravo za McLaren odvozio svoju posljednju sezonu prije pauze, 2018. Ali rezultatski, svoje najbolje dane doživio je u Renaultu, gdje će mu ovo biti treći stint. Vozio je od 2003. – 2007., kada je osvojio dvostruku titulu, a onda još jednom 2008. i 2009., prije odlaska u Ferrari.
Međutim, Renault je 2008. bio neka potpuno drugačija biljka od onog u kojem je Fernando pobjeđivao Michaela Schumachera i osvajao titule. Michelin se 2007. povukao, a time je i francuska momčad, čiji su bolidi bili razvijani u skladu s tim proizvođačem guma, izgubio kompetitivnost.
Alonso je morao i potpuno promijeniti svoj poznati, agresivni stil vožnje; grubo i jako skretanje na ulasku u zavoj funkcioniralo je s Michelin gumama i davalo im radnu temperaturu, u sklopu s Renaultovim R26 i R25 bolidima koji su imali strašno stabilan stražnji kraj i dobru trakciju iz zavoja te trpjeli Alonsov ‘oversteer’.
OFFICIAL NEWS
🏁 Fernando Alonso joins Renault DP World F1 Team 🏁
Renault DP World F1 Team is pleased to confirm Fernando Alonso alongside Esteban Ocon in its driver line-up for the 2021 season.👉 https://t.co/yjnnGHh8Yb #RSspirit @alo_oficial @OconEsteban pic.twitter.com/Qe0WfBazzN
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) July 8, 2020
S Bridgestone gumama, Renault je proizveo bolid s puno ujednačenijom distribucijom mase i Alonso se morao prilagoditi. Bio je to bolid koji je bio sposoban za poneko peto ili šesto mjesto, niti blizu dominantim Ferrarijima i McLarenima, pa čak niti BMW-u.
Pa ipak, Alonso je 2008. došao do dvije pobjede. Znam što se dogodilo u Singapuru, kada je momčad varala i namjernim sudarom Nelsona Piqueta isprovocirala Safety Car koji je odgovarao Alonsu. Ali u sljedećoj utrci, Španjolac je pobijedio još jednom, ovoga puta potpuno zasluženo, s bolidom koji nije trebao niti prismrditi najvišoj stepenici postolja.
Na VN Japana na Fujiju, Alonso je godinu dana ranije na kiši završio u zidu i zbog toga izgubio bodove koji će ga koštati titule. Godinu dana kasnije, bio je savršen. Lewis Hamilton vozio je jednu od svojih lošijih sezona i potpuno uprskao start, Felipe Massa je kasnije uprskao duel s Lewisom i zaradio kaznu. Što je značilo da je vodeći nakon nekoliko krugova bio Robert Kubica, a drugi Alonso.
Kubičin BMW imao je manje goriva (to su bili dani u ‘refueling eri’, kada bolidi nisu bili punjeni gorivom za cijelu utrku) i trebao biti brži, ali Alonso je držao korak, vrebao i iskoristio svoj krug duže na stazi. Kada je izašao iz boksa, bio je prvi. I onda, u maniri starog predatora, zaključao utrku i došao do druge pobjede u sezoni.
To je bila i ostala njegova zadnja u francuskoj momčadi, ali i zadnja Renaultova u F1 prije odlaska i kasnijeg povratka pod Lotusovom značkom.
Od 2021., dream team je opet na okupu, kada će Alonso imati 40 godina.
Nigel Mansell je 1994. u Adelaideu postao prvi vozač u više od pola stoljeća koji je nakon 40. došao do pobjede. Ako itko to može ponoviti, onda je to Alonso…
https://www.youtube.com/watch?v=gzEmW8tE1kQ