Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telesport.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

18-godišnji milijarderov sin postaje drugi najmlađi F1 vozač u povijesti

Dečko ima vlastitu F1 pistu i Williamsov bolid u garaži…

Prije točno tri godine Felipe Massa je u Williamsu zamijenio Pastorea Maldonada i iz Formule 1 ispratio jednog od takozvanih pay drivera, vozača koji plaćaju svoje mjesto u momčadi, poručivši kako sam nikada ne bi uradio ništa slično. U rujnu ove godine Brazilac je odlučio umiroviti se, a otvoreno mjesto u momčadi očekivano je otišlo još jednom vozaču koji je svoju priliku u Formuli 1 kupio novcem.

Ili barem tako svi misle.

Tko je zapravo Lance Stroll, 18-godišnji Kanađanin koji u Švicarskoj, gdje trenutno živi, još uvijek nema položen vozački ispit i kojeg je Williams u četvrtak predstavio kao partnera Valtteriju Bottasu iduće sezone? Otkud u Formuli 1, gdje bi – a sasvim sigurno će biti na gridu u Australiji – trebao postati drugi najmlađi vozač u povijesti?

Lance je, a to je u ovoj priči jako važno, sin Lawrencea Sheldona Strolla. Kanađanina koji je investicijama u industriju odjeće – između ostalih Ralph Lauren i Tommy Hilfiger – zaradio bogatstvo koje danas Forbes procijenjuje na 2,4 milijarde američkih dolara. Stroll stariji je i veliki zaljubljenik u automobile, pa je sakupio poprilično rijetku kolekciju Ferrarija, koje i službeno dila u Quebecu. U međuvremenu je sebi kupio i Mont-Tremblant, stazu koja je krajem dva puta bila domaćin Velike nagrade Kanade, a na kraju je novac investirao i u Prema Powerteam, momčad Europske Formule 3.

Momčad za koju je od 2014. nastupao i – Lance. Golobradi mladić prvo je za Premu, koja blisko surađuje sa Williamsom, osvojio titulu u Talijanskoj Formuli 4, gdje je trijumfirao u sedam od 21 utrke, da bi iduće sezone osvojio i Toyota Racing Series (četiri pobjede u 15 utrka). Osiguralo mu je to mjesto u Premovoj momčadi u Europskoj Formuli 3, kroz koju je u najbrži cirkus na svijetu stigao i Max Verstappen, najmlađi u povijesti.

Razmaženi, ali talentirani bogataš

No, tamo je pored epiteta pay drivera Lance Stroll stavio veliki upitnik. Istina, pomogla je činjenica da je Lance, nekada član Ferrarijeve akademije, u studenom prošle godine postao testni vozač za Williams – i to nakon što je njegov otac otkupio bolid iz 2014. Pomogla je i činjenica da je Williams bio tehnička podrška Lanceu i njegovoj momčadi, te da je čitav Prema Powerteam bio podređen uspjehu maloljetnog Kanađanina. Ali, neoboriva je i činjenica da je Stroll, nakon slabašnog starta, imao impresivnu sezonu u Formuli 3.

Imola, Italy. 02nd Oct, 2016. Prema Powerteam's driver Lance Stroll of Canada prepares for the Race 3 of FIA Formula 3 European Championship in Imola, Italy on October 2, 2016. © Jure Makovec/Alamy Live News

Mnogo je vozača u ‘nižim ligama’ koji imaju podršku snažnih timova i konstruktora, prvenstveno zahvaljujući svojoj financijskoj moći ili sposobnosti da privuku velike sponzore. Međutim, rijetki od njih uspiju tu prednost pretvoriti u rezultat. Stroll možda jest razmaženi bogataš kojemu je otac omogućio apsolutno sve, no na stazi je pokazao da posjeduje kvalitetu i talent koji mogu rasti.

Ove sezone je ostvario 14 pobjeda u 30 startova, a još je pet puta bio drugi. Slab početak sezone popravio je u njenom nastavku – u zadnja tri tjedna, odnosno devet utrka, sedam puta je bio prvi i dvaput drugi. Titulu je osigurao u Imoli, a onda na kraju odvezao savršeni Hockenheim za ukupno 507 bodova – gotovo 200 više od prvog pratitelja, Maximiliana Gunthera.

Claire Williams na predstavljanju je poručila da “novac nije igrao apsolutno nikakvu ulogu u angažiranju Strolla”, ali svijet Formule 1 čeka koliko će ustvari Williams, u smislu “privlačenja” novih sponzora, profitirati od ove akvizicije. I to je samo jedan od upitnika; apsolutno nitko ne može znati kako će se ovaj talentirani, ali oduvijek privilegirani dječak snaći u svijetu velikih. Ono što je sigurno je da Williams nije mogao dovesti spremijeg mladog vozača – dečko ima vlastitu stazu i njihov bolid u garaži.

Ne propusti top članke